ペロシ氏、トランプ氏の軍事行動命令を防ぐためのセーフガードについて国防総省に圧力をかける

みなさま、こんにちわ。お忙しいアヤカさんに代わり、普段はあまりしない政治系のニュースの翻訳をしたいと思います。PCの皆さんはグーグルの翻訳機能が使えたりするのですが、スマホは難しいみたいですね。
🐅んぱーなので、私。みんなで助け合いましょう!
日本時間2021年1月12日、つまり米国時間2012年1月11日はトランプさんが中国への投資を禁止した期限となっています。
そのことが現状に大きく影響している気がします。いずれにしても、🐅んぱーのわたしは、仕事が手につきません!!

www.nytimes.com/2021/01/08/us/politics/trump-pelosi-nuclear-military.html?smid=tw-share

訳文

ペロシ氏、トランプ氏の軍事行動命令を防ぐためのセーフガードについて国防総省に圧力をかける
しかし、内閣が憲法修正25条を発動したり、大統領を弾劾して有罪にしたりするのでなければ、最高司令官の法的命令に背くことは違憲であると専門家は指摘している。
ナンシー・ペロシ下院議長は、統合参謀本部議長のマーク・A・ミルリー元帥と、核発射コードの使用から「動揺した大統領」を守ることが可能かどうかについて話をしたと述べた。

デビッド・E・サンガーとエリック・シュミット著
2021年1月8日発行
2021年1月11日更新
カリフォルニア州のナンシー・ペロシ下院議長は金曜日、トランプ大統領が任期末期に海外で軍事行動を開始したり、核兵器を発射する唯一の権限を行使したりするのを防ぐために、統合参謀本部の議長に「利用可能な予防措置」について尋ねるという前代未聞の措置を取った。

ペロシ氏は統合参謀本部長のマーク・ミルリー元帥との電話で、国防総省の指導部にトランプ氏を司令官としての権限を本質的に排除させようとしているように見えた。それは、大統領の命令を無視したり、命令が合法的に発令されたかどうかを疑って、命令を遅らせたりすることで達成できるだろう。

しかし、ミルリー将軍は何の約束もしていないように見える。内閣が修正第25条を発動するか、下院での弾劾と上院での有罪判決でトランプ氏を罷免するかのいずれかを選ばない限り、最高司令官の法的命令に背くことは違憲である。

ペロシ氏の要求は、「動揺した大統領」が核の暗号を使うことを防ぐための取り組みとして民主党の参議院に発表したもので、トランプ氏の二度目の弾劾を求める政治に包まれていた。

ミルリー将軍のスポークスマンであるデイブ・バトラー大佐は、発言者との電話通話が行われたことを確認したが、情報提供的なものであったと説明した。”彼は核指揮権のプロセスに関する彼女の質問に答えた “と述べた。

しかし、国防総省の一部の幹部は、修正25条の法的権限の範囲外で行動するように求められたことに明らかに憤慨しており、政治システムが壊れている証拠だと見ている。彼らによると、政治指導者の中には、大統領を解任する法的な選択肢を持つ議会や内閣官房長官の仕事を国防総省にさせようとしている者もいるという。

彼らは、トランプ氏はまだ最高司令官であり、彼を解任しない限り、軍は彼の合法的な命令に従わなければならないと指摘した。軍当局者は、違法と思われる命令の実行を拒否することはできるが、慎重な法的審査を受けるために命令を送ることでプロセスを遅らせることはできるが、大統領を指揮系統から外すことはできない。それは軍事クーデターに相当するという。

しかし、国家安全保障機構と密接な関係を持つ2人の元政権高官は、1人の言葉を借りれば、トランプ氏の側近が軍事行動に移す可能性のある問題を提起しないことで、大統領を「迂回させている」兆候を見てきたと述べた。

政府関係者が最も心配しているのは、イランがウランの純度を20%まで濃縮し始めたと発表したことである。12月、トランプ氏はイランの核燃料生産の増加に対応するための軍事的な選択肢を求めたが、ミルリー将軍やマイク・ポンペオ国務長官をはじめとする多くの高官に説得された。

ペロシ氏は、民主党多数派へのメモの中で、ミルリー将軍に「不安定な大統領が軍事的敵対行為を開始したり、発射コードにアクセスして核攻撃を命令したりするのを防ぐために利用可能な予防策」について尋ねたと述べた。この動揺した大統領の状況は、これほど危険なものではない。そして、私たちは、私たちの国と民主主義に対する彼の偏った攻撃からアメリカの人々を守るために、できる限りのことをしなければならない。

他の民主党員もこのテーマを取り上げた。”バーモント州のパトリック・リーハイ上院議員は、「大統領は罷免されるべきだ」と述べた。”大統領が下にいて、核兵器などにアクセスしているとは考えたくない “と述べた。

この問題がアメリカの歴史の中で、あるいはトランプ氏に関して出てきたのはこれが初めてではありませんでした。

ニクソン大統領時代の末期、ジェームズ・シュレシンジャー国防長官は、ニクソン氏が核兵器の移動や使用を求めた場合、指揮官はシュレシンジャー氏かキッシンジャー国務長官に要請するようにとの命令を静かに出した。シュレシンジャー氏は、ニクソン氏が退陣してからの行動について、「大統領が酒を飲んでいるのではないか」「大統領が暴れるのではないか」と心配していたという。

大統領史家のマイケル・ベシュロス氏は、シュレシンジャー氏が数年前に「ニクソン氏の身体的、精神的状態を心配し、核兵器が乱用される危険性がないか確認したかった」と話していたと語ったという。

シュレシンジャー氏は2014年に死去したが、97歳のキッシンジャー氏は数年前に「そのような命令を受けたことは知らなかった」と述べていた。

ヒラリー・クリントン氏は2016年の大統領選挙戦でも、トランプ氏が核兵器を指揮するのに適しているかどうかを問題にした。”現実の危機に直面している彼が執務室にいることを想像してみてください “と、彼女は民主党全国大会での演説の中で言った。”ツイートでおびき寄せることができる男は、核兵器を信頼できる男ではない」。

トランプ氏が大統領在任中に核兵器の使用をほのめかしたのは、2017年に北朝鮮の金正恩氏と初めて睨み合った時のことだ。トランプ氏は「世界が見たこともないような火と怒り」と脅し、後に側近に、この脅しが金氏を外交に駆り立てたと考えていると語った。

トランプ氏の大統領任期が終了した今、ペロシ氏は、上院での裁判の時間がなくても、第二弾劾決議案に参加するよう共和党に圧力をかけようとする彼女の努力の一環として、不安定な指導者の存在を再び問題にしようとしている。

軍隊を研究してきたデューク大学の政治学教授であるピーター・D・フィーバー氏は、軍は大統領と核兵器を結びつける指揮、制御、通信を提供しているため、理論的にはトランプ氏の核コードへのアクセスを物理的に制限することができると述べた。発射コードが入ったいわゆる核のサッカーボールを持った軍の補佐官は、常に大統領のすぐ近くにいる。

しかし法的には、修正25条が発動されない限り、軍は大統領に発射コードへのアクセスを拒否することはできません。

“トランプ大統領が最高司令官である限り、軍の最優先任務の一つは、大統領と核兵器の接続性を維持することであり、それは大統領就任式の日まで、軍が行っていることであり、今後も継続されるだろう」とフィーバー氏は述べた。

“これは、軍が解決すべき問題ではない問題を、人々が軍に解決を求めている良い例だ。”と付け加えた。”議会がトランプ大統領が核コードへのアクセス権を持つべきではないと考えるならば、議会は弾劾によってそれを実現する能力を持っている”

フィーバー氏をはじめとする軍事専門家は金曜日、トランプ氏が自ら核兵器発射の命令を実行できないのは、一連のチェックが行われているからだと述べた。例えば、国防総省は、命令が実行される前に、書面による法的手続きを経ることを主張することができる。

“ペロシ議長が想像しているような仮定の下では、大統領がiPhoneで電話をするのではなく、通常のルートで命令を行うよう主張することは、命令に抵抗するように感じるだろうが、実際には合法であることを主張することになるだろう」とフィーバー氏は述べた。

国防総省は独自の弁護士や司法長官などに法的な見直しを求めることができると述べた。”そのすべてが、彼女が求めていることを機能的に達成し、合法的なものになるだろう」とフィーバー氏は述べた。

Pelosi Pressed Pentagon on Safeguards to Prevent Trump From Ordering Military Action
But short of the cabinet invoking the 25th Amendment or impeaching and convicting the president, it would be unconstitutional to defy legal orders from the commander in chief, experts note.
Speaker Nancy Pelosi said she had spoken with Gen. Mark A. Milley, the chairman of the Joint Chiefs of Staff, about whether it was possible to keep “an unhinged president” from using the nuclear launch codes.Credit…Anna Moneymaker for The New York Times
David E. SangerEric Schmitt
By David E. Sanger and Eric Schmitt
Published Jan. 8, 2021
Updated Jan. 11, 2021
Speaker Nancy Pelosi of California on Friday took the unprecedented step of asking the chairman of the Joint Chiefs of Staff about “available precautions” to prevent President Trump from initiating military action abroad or using his sole authority to launch nuclear weapons in the last days of his term.

In a phone call to the chairman, Gen. Mark A. Milley, Ms. Pelosi appeared to be seeking to have the Pentagon leadership essentially remove Mr. Trump from his authorities as the commander in chief. That could be accomplished by ignoring the president’s orders or slowing them by questioning whether they were issued legally.

But General Milley appears to have made no commitments. Short of the cabinet invoking the 25th Amendment or removing Mr. Trump through impeachment in the House and conviction in the Senate, it is unconstitutional to defy legal orders from the commander in chief.

Ms. Pelosi’s request, which she announced to the Democratic caucus as an effort to prevent “an unhinged president” from using the nuclear codes, was wrapped in the politics of seeking a second impeachment of Mr. Trump.

Col. Dave Butler, a spokesman for General Milley, confirmed that the phone call with the speaker had taken place but described it as informational. “He answered her questions regarding the process of nuclear command authority,” he said.

But some Defense Department officials clearly resented being asked to act outside of the legal authority of the 25th Amendment and saw it as more evidence of a broken political system. They said that some political leaders were trying to get the Pentagon to do the work of Congress and cabinet secretaries, who have legal options to remove a president.

Mr. Trump, they noted, is still the commander in chief; unless he is removed, the military is bound to follow his lawful orders. While military officials can refuse to carry out orders they view as illegal — or slow the process by sending those orders for careful legal review — they cannot remove the president from the chain of command. That would amount to a military coup, the officials said.

But two former administration officials with close ties to the national security establishment said that they had seen signs that Mr. Trump’s aides were, in the words of one, “routing around” the president by not raising issues that could prompt him to move toward military action.

The one issue that has worried officials the most is Iran’s announcement that it has begun enriching uranium to 20 percent purity — near the quality to make a bomb. In December, Mr. Trump asked for military options that might be taken in response to Iran’s escalating production of nuclear fuel, but he was talked out of it by a number of top officials, including General Milley and Secretary of State Mike Pompeo.

In a note to her Democratic majority, Ms. Pelosi said she had asked General Milley about “available precautions for preventing an unstable president from initiating military hostilities or accessing the launch codes and ordering a nuclear strike. The situation of this unhinged president could not be more dangerous, and we must do everything that we can to protect the American people from his unbalanced assault on our country and our democracy.”

Other Democrats took up the theme. “The president should be removed,” Senator Patrick J. Leahy of Vermont said. “I hate to think of him being down there having access to nuclear weapons and all that.”

This was not the first time the issue has come up in American history, or in regard to Mr. Trump.

In the last days of Richard M. Nixon’s presidency, the defense secretary, James R. Schlesinger, quietly issued a set of orders that if Mr. Nixon sought to move or use nuclear weapons, commanders should route the request to him or Secretary of State Henry A. Kissinger. Mr. Schlesinger, describing his actions only after Mr. Nixon left office, said he was concerned that the president was drinking, or that he might lash out.

Michael Beschloss, the presidential historian, said Mr. Schlesinger had told him a number of years ago that “he was worried about Mr. Nixon’s physical and emotional state and wanted to make sure there was no danger the nuclear arsenal would be abused.”

Mr. Schlesinger died in 2014; Mr. Kissinger, 97, said several years ago that he had not been aware of any such orders.

In the 2016 presidential campaign, Hillary Clinton also raised the issue of Mr. Trump’s suitability to command the nuclear arsenal. “Imagine him in the Oval Office facing a real crisis,” she said in her address at the Democratic National Convention. “A man you can bait with a tweet is not a man we can trust with nuclear weapons.”

During his presidency, Mr. Trump hinted at using nuclear weapons only once: when he was in his first standoff with Kim Jong-un of North Korea in 2017. He threatened “fire and fury like the world has never seen” and later told aides that he thought the threat forced Mr. Kim into diplomacy — though the series of three summit meetings with the North Korean leader led to none of the disarmament that he had predicted it would.

Now, at the end of Mr. Trump’s presidency, Ms. Pelosi is again raising the specter of an unstable leader as part of her effort to pressure Republicans to join in a second impeachment resolution — even if there is no time for a trial in the Senate.

Peter D. Feaver, a professor of political science at Duke University who has studied the armed forces, said the military could, in theory, physically restrict Mr. Trump’s access to the nuclear codes because it provides the command, control and communications that link the president to the nuclear arsenal. A military aide with the so-called nuclear football containing the launch codes is just feet from the president at all times.

But legally, the military cannot deny the president access to the codes unless the 25th Amendment has been activated.

“As long as President Trump is commander in chief, then one of the highest-priority missions the military has is maintaining connectivity between him and the nuclear arsenal, and I expect that is what they are doing and will continue to do until Inauguration Day,” Mr. Feaver said.

“This is a good example of people asking the military to solve a problem that is not the military’s to solve,” he added. “If Congress believes that President Trump should not have access to the nuclear codes, then Congress has the capacity to make that happen through impeachment.”

Mr. Feaver and other military specialists said on Friday that Mr. Trump could not carry out orders to fire nuclear weapons on his own because of a series of checks that are in place. For instance, the Pentagon can insist that orders come through the legal process, in writing, before they execute them.

“Under the hypothetical that Speaker Pelosi appears to be imagining, insisting that the order come through regular channels — and not the president calling on his iPhone — would feel like resisting an order, but it would actually be insisting that it be legal,” Mr. Feaver said.

He said the Pentagon could ask for a legal review from its own lawyers, the attorney general and others. “All of that would functionally accomplish what she is asking for and would be legal,” Mr. Feaver said.

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